Monday, April 23, 2012

followers !

hampir 3 tahun menulis .  tak bosan ke ? mana boleh bosan , update pun sekali sekala je . kekangan masa menghalang diri untuk terus istiqomah dengan skala jadual yang dirancang . =_= bila berblog mengikut mood , beginilah . orang kata , kalau kita betul-betul nak , mesti kita boleh dapat, kan!
macam hafaz quran , macam tu jugak . jangan disalahkan diri yang tak ada peluang nak join institusi hafazan . insyaAllah , selagi kemahuan itu satu kebaikan ... mesti Allah tunjuk jalan punyalah..






alhamdulillah ...
eh ? alhamdulillah ? ke innalillah ? hari bersejarah . mencapai seratus followers dalam masa lebih kurang 3 tahun berblog . lama masa yang diambil untuk kumpulkan sebanyak itu . tapi itu satu rahmat juga , lagi ramai yang membaca , lagi ramai yang bawa bicara kita .  dan kalaulah ada kesilapan (nauzubillah) di mana-mana , maka berlipatlah insan-insan ini salah .

kan dah kata ....
memang , saya bukan pandai sangat menulis puitis-puitis ni . nak menyentuh hati dan jiwa manusia la katakan .. tapi , saya jadikan ini sebagai tempat untuk lepas geram sebarkan apa yang saya tahu dapat dan rasa yang mungkin sedikit sebanyak boleh beri kebaikan pada sahabat-sahabat yang membaca .

sape tak pernah rasa putus asa , malas , tak ada idea . dan bila tak ada idea , ikut keadaan , kadang-kadang perlu cari idea , dan kadang-kadang jangan cari idea sebab semata-mata nak mengupdate blog semata-mata . sebab masa tu , anda akan merapu . dan apa yang saya nampak ialah ; membaca . banyak membaca maka banyaklah ideanya . insyaAllah . ini pandangan cilik saya je .

tahu je , yang mengfollow ni , bukan semuanya setia membaca setiap inci post kita . ada masa dan hari Allah gerakkan hati untuk membaca dan ambil ibrah daripada blog cikai ni , adalah hikmahnya . apa yang penting ia boleh beri kebaikan untuk semua dan sesiapa yang membaca  . buat sang penulis , biarlah tiada yang membaca ataupun mengulas rasa , mengagum jiwa , asal kita bahagia dan sentiasa kita istiqamah di jalan-Nya .

buat keseratus followers ku , semoga Allah redha saya yang menulis dan kalian yang sudi mengfollow dan membaca! ^^ smile ....

"yang suka menulis , menulislah . yang suka menyanyi, menyanyilah . yang suka membaca , teruslah membaca. yang suka bercakap , bercakaplah.. tapi satu perlu ingat , di mana kesukaan anda , pastikan di situ keredhaan Allah taala ." -hamiz ruslan ukht .

# kekaguman pada insan yang selalu update blog . nampak sangat dia rajin! huh~
next ; mungkin saya nak respon pilihanraya PERMAI lah ! ^-^

No comments:

Post a Comment