Friday, February 26, 2010

berkenan plak^^

video

haaa....jgn salah paham....maksud ana,,,,berkenan plak ngan lagu ni...
Khas buat sahabat yg sama2 berjuang menegakkan syariat ISLAM tercinta...

"Sahabat,
Sesungguhnya aku mengasihimu kerana agamamu,
jika kurang agamamu,
maka kuranglah kasihku padamu,
namun perlu perlu diingat!
Kasih pada sahabat xkan pernah padam dlm diri ana..."

Terimalah....SAHABATKU.....


Sahabatku
Munsyid : Devotees
http://liriknasyid.com


Kulayarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang menyentuh emosi
Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hadirmu bawa sinaran cahaya inspirasi

Sahabat
kau sesungguhnya
Temanku di kala suka dan lara

Tika ku buntu diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan untuk ku ukir senyuman
Bagaikan embun hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita
Menggapai redha yang ESA

Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hati ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada noktah kasih
Biarlah waktu menentukan
Nilai ukhwah yang terjalin
Terusakanlah perjuangan
Hingga ketitisan darah yang terakhir

Dan aku...masih di sini
Terus mendaki puncak tertinggi hidupku
Dan aku...terus menanti
Saat yang manis akan berulang kembali
Sahabat...

Pengirim : Ibnrusyd

Thursday, February 25, 2010

Memantap Ukhuwah , Memperkasa Ummah

Maulidur Rasul yg diraikan bukanlah utk semata2 berarak sana sini tp,,utk menyempurnakan akhlak manusia.,,.



Akhlak Rasulullah mmg mantap dan dh bnyak bukti dan dalil2 yg mengakuinya...

Sebenarnye akhlak manusia ni duduknya d tgh2..antara akhlak malaikat dan binatang...
,aaf andai ana terkasar bhasa,tp mmg itu je perkataan yg leh wat kesimpulan ngan akhlak yg x berupa akhlk manusia...emmm contohnya macm perangai budak2 zmn la ni,,,,
kes2 buang bayi n bakar bayi....ape ke halnya tu???mmg x berikemanusiaan...
kalau x berperikemanusiaan mesti la berperikebinatangan....hemmm....WALLAHUA'LAM....

Manusia...kalau tersalah didikannya, mmg akan jadi lebih teruk drpd binatang lagi....
Fitrah binatang ni mmg x maju ,x berkembang pun sbb binatang xde akal yg boleh buat mereka pikir utk mjukan diri.....kalau kita ada bela kucing,kan,.....kita jaga kucing tu bagai nak rak.....sakit,hantar pi hospital,,hantar pegi spa sebulan skali...pegi salon nk plembut bulu tuh....adakah kucing2 itu akn jadi kucing yg berjaya n berbakti kpd kita dan masyarakat besar esok2???jadi engineer ke jadi doktor ke....mmg xde kan....jadi,, macm tu la binatang...bintang hanya blh kenal tuan die,,pastu buat kita suke coz leh main2 ngan dia...ahli psikologi pn dh wat kajian ,,mmg kucing blh menghilangkan tekann belajar @ kerja bila kita belai kucing tu....mmg hakikat la tu....tp,,,itu je la yg kucing blh buat,,,x lebih dr tu...

**ADAKAH KITA NK JADI CAM KUCING TU???***
@ adakah kita nk jadi lebih teruk drpd kucing tu, bknnya nk buat org suka,,tp mudharatkan org lain plak nk pi tolong kutip anak yg dia buang,,,,tu la....mereka yg xde moral ni sebenarnya cam binatang,bahkan lg teruk lg...

Itu kalau la tersalah didikan,,,tp,kalau kene didikannya,,,manusia blh jadi lebih mulia drpd malaikat...antaranya percaya@ tak,,,itu la hakikat,,,,tp,,,bukannya mudah utk jadi manusia yg brakhlak mulia yg btol2.malaikat ni,,,,sifat dia,,,,dia xde nafsu...sebab tu dia taat aje ngan smue perintah ALLAH,,,[ketaatan malaikat tu yg patut kita contohi]...dan sama la ngan iman n pahala malaikat...x pernah brtambah or berkurang
[Iman ade 4:
>iman para nabi dan Rasul : sentiasa bertambah
>iman para malaikat : x bertambah dan x berkurang
>iman jin dan manusia : bertambah dan berkurang
>iman org fasiq : sentiasa berkurang ]
***NAUZUBILLAH utk kita jd org fasiq

JADI...Betol la kalau kita sentiasa berakhlak mulia, mesti la iman kita akn sntiasa bertambah,,,,
walaupn kita x leh nk capai iman para nabi dan rasul tp akhlak mulia tu slh satu cara utk kita ke arah tu...insyaALLAH,,,,dan bila kita berakhlak mulia n iman sentiasa bertambah, bukankah itu lebih baik drpd malaikat sebb kita ada nafsu,,tp kita atasinya dgn IMAN n ISLAM yg ALLAH Taala anugerahkan ni....sesungguhnya itu yg terbaik utk kita....tp bukn tugas mudah,kan///



Oleh sebb tu sbg mak ayah,kakak ,abg, saudara,, mesti la mainkan perann masing2 utk sama2 mendidik...slg nasihatkan,,,xkisah la org nk kate kite ni lebai la,ustaz ustazah la,,,,bajet alim ker,,,,abis tu xkan nk buat jahil kot...ape yg termmpu kiter buat kite mesti buat....pilih la jaln yg diredhai ALLAH....Nasihat sahabat ,"Biar kite dbenci manusia kerana kebenaran,,,JANGAN kite dimurkai ALLAH kerana kekhilafan..."
Kepada mana2 muslimat dan mujahadah yg sertai jemaah usrah....cuba la manfaatkan segala yg kita dpat drpd usrah tu dgn sebaik mungkin...ahli2 jemaah mesti la beri tarbiyah pd famili masing2,,kalau x pd yg tue, yg mude pn jadi....so,,pasti ISLAM tu akn berkembang...ya x??

Ustaz ana ade kate..."Org yg berakhlak mulia ni akan dimasukkn ke syurga tanpa hisab..."
Beri contoh macam ade road block kat jalan raye,kan...kalu polis tu juz lambai je tgn suh pegi,,,,huhhh!!lam ati punye le lega....tapi,,,,kalu polis tu duk tanye,,,,mane lesen??ic??nk pi mana??dr mane???EMMMM.>.....jawabnye hanya ALLAH yg tau betpa gundah gulananya kita....ingat!!!untuk dapat taraf akhlak mulia n cemerlang tu mmg sush,,,pelu diusahakn,,,insyaALLAH bolehhh....asalkan sentiasa lah berpegang teguh pd agama ALLAH,,,jgn ragu,,,yakinlah kalau ALLAH bersama kite,,,pasti SELAMAT!!!!


Ilmu yg kite dapat tu mesti la diamalkn...jgn biarkan terbiar gtu aje...
Buat para mujahid dan mujahidah yg berjuang,,renungilah perjuangan NABI SAW ni...:

>>NABI saw semasa dibawa oleh Abu Talib dlm satu perjumpaan kabilah telah dinyatakan kerasulannya oleh Buhaira, salah seorang drpd anggota kabilah Arab tersebut....Bermula drpd itu,Nabi x dibawa ke tempat sembarangan kerana dibimbgi Nabi djumpai oleh org Yahudi dan akn membunuh Baginda..Org Yahudi mmg dh ternnti2 kelahiran Nabi ALLAH Muhammad saw,,kerana tertulis lam kitab mereka,Injil bahawa akn lahir seorang Nabi ALLAH MUHAMMAD iaitu Nabi Akhir Zaman..Apa yg diharapkan oleh Puak Yahudi,,,Nabi Muhammad ini lahirnya drpd kaum mereka....tp hakikatnya Nabi MUHAMMAD saw lahirnya dlm kaum ARAB, kaum yg dianggap oleh kaum YAHUDI sebgai kaum hamba sehingga kini..

>>>Mengapa kaum ARAB kaum hamba???
Ini sebab rentetan drpd peristiwa perkahwinan Nabi Ibrahim dngan Siti Hajar yg merupakan seorang hamba yg dimerdekakan...kemudian, drpd Hajar,,lahirlah Nabi Ismail & keturunnnya berlarutan sehingga lahirnya Nabi MUHAMMAD saw...Cuba antum semua bayangkan sampai begitu skali tanggapan org Yahudi kpd Nabi...sdgkan HAJAR itukan sudh dimerdekakan,,beliau bukan lagi seorg hamba,,,,WALLAHUA'LAM....

Oleh sebb itu,,Nabi Muhammad dibenci oleh org Yahudi sehingga kini,,,kerana mereka beranggapan bahawa,,,kaum tuan x layak dipimpin oleh kaum hamba,,,sedangkan telah jelas termaktub dlm kitab mereka,,,pada asalnya,,mereka beragama samawi iaitu agama yg turut membawa kebenaran drpd ALLAH,,,tp, oleh sebb mereka menyelewengkan kitab itu,,,KINI,,,agama yg benar dan diredhai ALLAH hanyalah ISLAM....



Pernah diceritakan satu kisah di mana suatu hari wanita berbangsa Yahudi mencuri,,,,lalu dia bertemu Rasulullah saaw untuk bertannyakan hukum yg wajib dikenakan....kemudian wanita berkata pula bahawa dia ingin mengikut hukum Yahudi...Rasulullah membenarkan...ketika wanita itu bertemu pendeta[pemimpin Nasrani],,,pendeta tersebut merujuk kitabnya dgn menutup bahagian tengah kitab tersebut.....wanita tersebut kepelikan...kemudian apabila diangkat tgn pendeta itu ,,,sbenarnya yg ditutup itu merupakan hukum yg sebenar,,,dan hukum itu x lain x bukan ,,sama hukumnya dgn ISLAM,,,iaitu wajib memotong tangan apabila mencuri...Itulah bukti bahawa kitab samawi turut membawa hukumdan ajaran ALLAH yg sebenar,,,tapi syg kerana telah dipesongkan isi kandungannya,,,

***Antum sekalian cuba2lah renungkan....org YAHUDI ini telah diberikan kelebihan oleh ALLAH TAALA...:kebijaksanaan,,kegagahan,kemampuan,kesihatan,kekuatan....tapi apa yg dilakukan oleh org YAHUDI bukanlah memakmur dan mentamadunkan bumi,,padahal melaknatkan bumi ALLAH...sombong,angkuh,berlagak,,,,semua yg diorang la tu,.....jadi kita yg ade sini nih jg la buat muke seposen je duk rilek2 ngan kesenangan ,,,,sesungguhnye ni hanyalah kesenangan sementara,,,,,kite mungkin x diuji ngan serangan drpd Yahudi,,,tp kita diuji mgam cara n [engaruh Yahudi slow2,,,,pakaian,hiburan,cara....smue tu cara Yahudi nk lemahkan ISLAM!!!!x sedar2 ke kite ni???dalam kite duk kate....ksiannye kat Palestin kene serang ngan Israel,,,,kesian kan diri sndri pn jgn lupe...

ana ingin nasihatkan antum smue dan dri ana skali,,,slalu lah berdoa kpd ALLAH moge dikuat,,,ditabahkan hati saudara2 kite di sana menghadapi ujian ALLAH yg MAHA HEBAT ni,,,
sama2 kite membanteras gejala2 negatif lam masyarakat yg sebenarnya x dsedari oleh masyarakat tu sendiri....

SYURGA ALLAH itu indah dan ianya hanya blh dsusuli oleh hati yg suci,,tulus dan ikhlas memperjuangkan nyawa dunianya kerana perjuangkan ajaran ALLAH & RASUL tercinta...
pikir2kanlah,,,,jgn sesekali mengenepikan agama lam setiap pekerjaan yg kite buat,,,ingat tu...ajal x pernag bertangguh @ dpercepat,,,,



SELAMATKAN BUMI PALESTIN!!!!!!TAKBIR!!!!
DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA AGUNG,,,MAHA PERKASA,MAHA KUAT....
AKU BERSUMPAH BAHAWA ORG YAHUDI X AKAN SENTIASA MENANG!!!
DGN BALA TENTERA ALLAH & SEMANGAT JUANG ISLAM....
Kami xkan putus asa,,,,ISLAM AGAMAKU!!!!

12 Rabiul Awal^^

Indah akhlak RASUL junjungan membawaku mengenali erti keindahan ISLAM..

Hari ni 11 Rabiul Awal,hari Khamis,,esok ialah Hari Keputeraan RASULULLAH saw..hari yg sepatutnya diingati n dinanti2 umat ISLAM,,
Pagi tadi ana ada dengar tzkirah drpd ustaz yg kendalikan usrah mak ana,,n dapat la ana manfaatkan ilmu yg beliau beri sempena MAULUD NABI ni...
insyaALLAH ,,,berbesar hati ana nk kongsi ngan antum semua.

12 Rabiul Awal Tahun Gajah...
Disebutkan oleh Aminah binti Wahab,ibu kepada Rasulullah saw bahawa ketika mengandungkan baginda, x dirasainya sebarg kesakitan @ alahan n lain2..Ringan aje rase perutnya...Ketika mengandungkan Rasul,Abdullah, bapa Nabi meninggal dunia...dan selepas melahirkan Rasulullah,Aminah juga turut kembali ke Rahmatullah...kesimpulannya d cni Rasul kita dilahirkan dalam keadaan yatim piatu,

Rasulullh dibela oleh datuk baginda, abdul Mutalib...selepas datuk baginda itu meninggal dunia , baginda dibela pula oleh bapa saudara beginda,Abu Talib. Abu Talib teramat sygkan Nabi melebihi anknya sendiri,,hakikat yg baru ana tahu,Abu Talib ade 12 org anak termasuk Saidina Ali...Buktinya...
>Suatu hari,Nabi saw duduk di ats kerusi Abu Talib..(Org Arab,,mereka mmpunyai tmpat duduk masing2 ,,tmpt ketua keluargga x lyk dduduki oleh sesiapa,,,)Lantas,Rasulullah dimarahi oleh bapa2 saudaranya yg lain..Kemudian,Abu Talib berkata "biarkanlah, dia sememangnya layak berada di situ,



Rasulullah amat dsygi oleh Abu Talib kerana AKHLAKnya yg teramat mulia..Kata ustaz tu lg,Rasulullah seorg yg sedar akn dirinya,,,baginda dlahirkan dlm keadaan yatim dan bginda insafi diri yg menumpg kasih bapa saudaranya..

**Disebut mngenai Maulidur Rasul, Masyarakat skrg mmg bagus, ingat bila sambutan maulud Nabi ni ,,,byk persiapan yg dbuat smpena sambutan,,,berarak sana,berarak sini,buat baju tu buat baju ni, adakan majlis,,,tp hakikatnya,,,,adakah sambutan tu blh beri jaminan pd kita utk masuk ke syurga??Tujuan masyarakat utk ingat Nabi itu bagus, tp,FAHAMAN mereka yg silap sama sekali sebenarnya!!!
Rasulullah lebih bangga pd umatnya yg ikut ajarannya,bukannya hanya menyambut n meraikan kelahirannya,,,itupun hanya setahun skali..
Lepas maulud nabi,,terbukaka sana terbukak sini....buat maksiat sana sini ,,,,itu ke hakikat meraikan maulud nabi....LANGSUNG TAK MASUK AKAL @ AMBIL PENGAJARAN!!

###Hakikat sambut kelahiran NABI...bukan jaminan utk ke syurga..>>
Abu Talib dan ABu lahab ,,kedua2 nya dekkat dgn NABI beribu2 kali lbih dekat berbandg ngan kita ,,,dan mereka pun bergembira ngan kelahiran nabi,,,sambut nabi ngan senyuman melebar...
tp,,mane tempat mereka???still dlm neraka ALLAH TAALA...sebabnya,mereka x mengikut ajaran RASULULLAH,,,mereka bukan dlm agama ALLAH,ISLAM...
[Abu Talib mendapat seksaan neraka yg plg ringan,iaitu memakai selipar drpd api neraka,,,yg jugak mmpu buat otak menggelegak,]

Oleh sebab tu,,[erspektif masyarakat sekarang kene ubah!...sambutan maulidur Rasul bukn smata2 nk berarak sana sini,majlis sana sini ,,,tp time tu kita nk memupuk akhlak yg mulia terutamanya dlm kalngn remaja,,,kan Pemuda Pemudi tu harapan n Tonggak tinggi lam AGAMA??

"Sesungguhnya aku diutuskan oleh ALLAH untuk menyempurnakan akhlak manusia"
"Ssungguhnya akhlak Rasulullah itu ialah A-Quran"-Saidatina Aisyah



[CINTAILAH NABI ALLAH MUHAMMAD SAW...KERANA BAGINDALAH YG PLG MULIA DLM KALANGAN KITA UMATNYA]

YA RASULULLAH ...HADIRMU MEMBAWA SERIBU ERTI DAN PERGIMU MENINGGALKAN KERINDUAN DI HATI...>>>UHIBBUKA YA RASULULLAH<<<<

Saturday, February 13, 2010

kullu nafsin zaaiqatul maut

setiap yg bernafas pasti akan merasai mati.....
itulah hakikat dan realiti yg mesti manusia itu sedar sbg hamba ALLAH yg kerdil ini.....

ana amat2 la mengambil pengajaran dgn ape yg dperkatekan oleh sahabi mase tazkirah satu mse dulu.....belliau cakap.....""kita sebagai hamba ALLAH ni x leh takut mati,kita x boleh takut mati tp kite mestilah rindu utk mati,,,,sebab hanya matilah yg boleh membawa kita utk bertemu dgn al KHALIQ,,Pencipta kita yg MAHA AGUNG,,,,,,

"Mengingati mati itu hukumnya sunat,,,,,"kata2 ustazah stil terngiang2 nampaknye....
###cube kite renungkan,,,,naper ingat mati tu hukumnya sunat.....sebab ingat mati la akn buat kita rase takut n mase tu baru la kita mula nak ingat apa yg ALLAH larang n suruh.....same meaning jugak la ngan ingatkan akhirat n hari kiamat......ble diingtkan tntg azabnye kiamat,,,,,,,insaf ,,,,,,pastu buat blk,,,,,fitrah la ye,,,,,hukumnye nama 'manusia' dr perkataan....'nisyan'=lupa.....


n sama jugak la kalau kite diingatkan ngan azab neraka,,,,,camner org yg x sembhyg akan dibangkitkan ngan wajah buruk,,,,,,akn dibakar lam api nrake......
cth plg mudh,,,,org yg x tutp aurat,x ttup rambut bg muslimat la......akn digantung rambutnye n dbakar lam api nrake.....sampai la menggelegak kpale otak ni ha,,,,,,jd pesanan buat muslimat n diri ana yg serba lemah ni.......ingatlah muslimat tu mmg mudah nk masuk neraka ,,,,n mudah jugak nk masuk syurga,,,,



"muslimat,,,apabila dia taat perintah ALLAH dan RASUL,puasa bulan Ramadhan,memelihara kehormatannya dan taat perintah suami akan masuklah dia ke dlm syurga melalui mana2 pintu yg dikehendakinya....."

da brape ramai da kite dgr biter org kembali k rahmatullah utk tahun ni saje.....
buat sahabi2 ana....
siti nur fatin.....wan nurhakimah......atikah afandi....farah dina......bersabar ye,....kite yg masih hidup ni kene teruskan kehidupan n sntiasa beringat yg kematian itu psti akn tiba jugak.....
"cukuplah kematian itu sbg satu pengajaran"

mmg susah nk percaya kalu org yg kite syg n rapat dh djemput oleh ALLAH TAALA lebih awl.....
ALLAH lebih sygkannya......
Buat diri ana sndiri.....kehilangan ayah cik n mok long gayah tahun lepas macm drastik je...kehilangan pak sedare 8 thun lepas masih segar d ingatan,,,,,,
nk kte cm x leh trima,,,,,,emmm xlogik akl!!!kite sume hambe ALLAH....,ape hak kite nk hlg>>>>jd,,,,,alhamdulillah,,,ana syukur sgt ana skang blajar agame.....n mge blh jd benefit gak utk smue arwah ble ana kepalai bcaan yassin ramai2 lam halaqoh utk sedekahkan pd arwah2....


jadi kite yg still hidop ni ALLAH TAALA msh bg pluang utk kite beribadat semahunye.....
ape2 yg ALLAH beri pd kite ialah yg terbaik,,,,,tu je yg perlu ingat,,,,,,DIA ambik nyawe arwah drpd kite......ade la tuh hikmahnye.....jgn sesekali menyalahkan taqdirrrr.......




moge kite sentiasa dnaungi RAHMATNYA,,,,,,

"yg berjuang,berjuanglah slagi ade roh,,,,,
yg berdakwah,berdahwahlah slagi ade roh,,,,,
yg berkarya,berkaryalah selagi ade roh......
kelak dijemputNYA,,,,,biarlah ditemani lembayung rahmat RABBUL 'IZZATI...."

Insya ALLAH,,,uhibbkum fillah.....
Kenangan bersame arwah x mungkin dilupakan n mustahil utk dilupekan,,,,,mge ia menjadi 1001 pengajaran pd diri ana n smuenyer.....



WALLAHUA'LAM

sahabi ana skalian,,,,uhibbukum fillah....

salam yg teramat rindu buat sahabat yg da lame x berhubung.....




dari kecik2 dulu hingga la skarang,,,,makin bertambah sahabat kita.....tp sahabat yg plg x dapat dlupekan ialah sahabat yg mecu kite ke arah mengingati n menghayati perintah ALLAH.....
btul tu!!!!!ana realize fakta nih.......sbb sahabat yg baik slalu beri nasihat n nasihat ni la yg jd bekaln kite utk meniti hari sharian,,,,,

still terngiang2 kata kata sahabi ana yg sorg ni,,,,,beliau cakap'"la tusyrik billah"....jgn skali2 mensyirikkan ALLAH......yup......ana terse n ingat sampai skarang kata2 dia.....
insyaALLAH nasihat ini akan jadi ilmu yg pasti ana amalkan slagi hayat dikandung badan,,,,,

###3 perkare yg xkan terputs drpd kite walau setelah terpisah jasad n nyawa:
~sedekah jariah,,,,,,ilmu yg diamalkan,,,,,,doa anak yg soleh.....

perkataan SAHABAT tu mmg byk la datangkan pengaruh lam diri ana,,,,
tp ana masih lam peringkat percubaan mengikut sunnah RASULULLAH lam bersahabat.....
""RASULULLAH lebih mementingkan sahabat berbanding diri sendiri....
-----semase Rasulullah nk minum air,,,,,lihat sahabat pn dhge same,,,,,beri pade sahabat2 bginda hgga sampai smule botol air pd bginda yg sikit teramatlah sikit.....
-----Saidina ABU BAKAR rela tutup lubang yg ade terjulur kepala ular ngan kaki sendiri,,,,x mahu Rasulullah cdera,,,hgga menitis air mata pd pipi RASULULLAH......

###cara utk dapatkan halawatul iman.....
>>>>mencintai ALLAH dan RASUL melebihi segala2nya d dunia,,,,
>>>>mencintai sahabat lebih drpd mencintai diri sendiri
>>>>memperbanyakkan amalan2 sunat.....(dekatkan lagi diri pd ALLAH TAALA)

ana pn nk cube utk lebih menhargai sahabat,,,,,,gurau ,,gurau jugak tp mesti ade batas2nye,,,,jgn sampai sahabat tersinggung sudah la,,,,,kadg2,kite akan lebih menghargai sahabat bile die xde lagi d sisi kite......emmmm,,,,mungkin puji2an atas sahabat itu salah satu care utk kite menghargai sahabat,,,,,,mungkin skrang ana faham knaper sahabat ana yg sorg tu suke puji memuji,,,,,,,hikhik......






okeylah,,,,,,kalau nk dceritakan tntg sahabat,rakan ,,,teman.....smpai ble2 pn x leh habis,,,,,,
ok,,,,moge kita akan terus berjaye dalm persahabatn kite.......
>>>ke arah meneladani sunnah persahabatan RASULULLAH>>>>>>

"""ketika mula bertemu terasa bagai tlh lama bersua,
kau sambut hulur tgnku,bertegursapa,,,, penuh mesra
masa terus berlalu dan kita tetp seiringan berjalan menempuh onak liku,,,
sama2 melalui semua suka dan duka bersama,,,,
SAHABAT,,,
biarlah apapun rahsia dan kelemahanmu,,,,
tetap engkau temanku,,,,,,,,,""""""

Bila ingat kembali janji persahabatn kita,,,,,manis rasanya....
Pertengkaran kecil kelmarin cukup jadi lembaran hikmah,,,,
kerna aku ingin tetap sahabatmu>>>>>>

Dia pilihanku......




Aku sedang menanti dia
Seorang lelaki yang akan bergelar suami
Seorang mukmin yang merindui syahid di jalan ALLAH
Seorang hambaNYA yang senantiasa zikrullah

Dia seorang lelaki yang tegas dan berani
Dia tidak pernah takut untuk berkata benar
Dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri
Dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah

Dia selalu menghiburkan aku
Dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran
Dengan zikir-zikir munajat
Dengan surah-surah rindu yang dihafaznya

Ketika aku leka diulik mimpi indah duniawi
Dia menasihati ku supaya mengingati mati
Ketika aku sedang asyik terpesona dengan buaian cinta dunia
Dia menyedarkan aku betapa lazatnya lagi pesona cinta Yang Maha Esa

Dia memang sentiasa kelihatan penat
Matanya penat kerana membaca
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir
Badannya letih kerana bermunajat di malam hari

Dia sentiasa mengingati mati
Baginya,dunia ini adalah pentas lakonan semata-mata
Kita hambaNYA adalah pelakon
Hasil keputusan lakonan kita akan diputuskan di padang Mahsyar nanti

Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat
Dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran Islam
Dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa
Dia juga sentiasa berbakti untuk keluarga

Dia sentiasa tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan
Baginya, dugaan-dugaan itulah yang akan menjahit semula
Sejadah imannya yang terkoyak
Lantaran mungkin kerana kekhilafannya sendiri

Dia sentiasa menjaga solatnya kerana itulah maruah dirinya
Dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga
Dia tidak pernah berasa malu mempertahankan agama IslamNYA
Kerana Islam adalah addin ALLAH yang sebenar-benarnya

Dia sentiasa ingin mencontohi sifat-sifat mulia Rasullullah S.A.W.
Dia juga sentiasa berusaha mencintai kekasih agungnya
Kekasih sejatinya dan kekal abadi
Iaitu ALLAHURABBI

Dia selalu berdoa dan mengimpikan syurga
Dia ingin mengajak aku ke sana sekali
Kerana, di situlah tempat pertama wujudnya cinta
Dia ingin bawa aku ke syurga yang abadi dan hakiki

Aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada Maha Pencipta
Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku pada dia
Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNYA
Cinta Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia

Siapakah dia..???
Aku juga tidak mengetahui siapakah dia jodoh ku
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu
Doaku, semoga dia tercipta untuk ku
Semoga aku bertemu jodoh dengan dia
dan semoga benarlah kata hatiku…>>.
Dia pilihan ku..

Friday, February 12, 2010

ALLAH peliharalah muslimat

salam rindu buat blog yg dah lame x bukak nih....
sebut pasal nafsu ,,,,,,nafsu ni ialah suatu yg ade lam diri kite ,,,,,ianya mmg ade yg baik ,,ad yg buruk tp,,,yg byjnye nafsu tu bawe pde kejahatan n maksiat kpd ALLAH....

ana da ade byk la pengalaman bab2 nafsu nih,,,,,apatah lagi kite ni org pompuan kan???
masalah yg besenye dhadapi,,,,nafsu makan itu mmg da kronik kot tp alhamdulillah lagi la blh maintain ag ....xde la gemuk sgt,,,,hikhik.....
suke makan ni sbnarnye satu masalah,,,,,xtau la masyarakat kite ni sdar ke x sdar atau buat2 x sdar,,,,
Rasulullah da pesan,,,3 penyakit umatku kelak...:
1)banyak makannya
2)banyak tidurnya
3)banyak angan2nya,,,,,(suke berangan la,,,,)

emmmmm,,,,,,rse cam sinonim je ngan gaye remaje zmn skang nih ,,,,ye x>>>>


kalau itu bab nafsu ke arah tu,,,,,,camner plop nafsu yg bawe ke arah zina?????
lebih2 lagi sistem pendidikan skarang campur laki n prmpuan,,,,,
ana ingat lg,,,,,dulu,,,,skolah2 agama byk jugak la yg asingkan muslimin n muslimat nih,,,,cthnye cam SMASID (Sek Men Agama Sultan Ismail,Dungun),,,,,,sepanjang akhi ana sekolah kat c2,,,,,masih diasingkan,,,,,tp skarang x lg da....

Surah An Nur,31:
"Dan katakanlah pd perempuan2 yg beriman agar memelihara pandangannya,menjaga kemaluannya dan jgnlah menampakkan perhiasannya dan hendaklah dia menutup auratnya,kecuali yg biase terlihat,,,"

Walaubagaimanapun mesti tetap usahakan utk ikut syariat ALLAH ni walaupun muslimin n muslimat dcampur....lengan baju kalau terselak,,,,tidakkah itu aurat????tp yg ana perhatikan muslimat kt sk ana buat itu seolah2 perkare biase,,,,,mge ALLAH buke pintu hati mereka agar memahami ISLAM se dalmnye.....



http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=8019033273310180802


insyaALLAH smue org blh berubah.....cume perlukan usaha n iltizam lam diri sendiri....
"ALLAH x kan mengubah sutau kaum melainkan mereka mengubah nasib mereka sendiri..."

Wallahua'lam