Thursday, May 31, 2012

bila sahabat berbicara ~

""Sahabatku, aku bukanlah seorang sahabat yang baik buatmu.
Kadang suka bersamamu,
Namun, sedih jarang sekali,
Kerna itu aku cuba menjadi yang terbaik,
Tawa tangis bersama,
Maafkanku andai dirimu terluka kernaku,
Terus kuat sahabatku,
Andai tetiba aku jauh darimu,
Jangan jemu mendekatiku,
Walaupun aku tenang,
Diriku juga jatuh jua hakikatnya,
Kerna itu juga jangan kau putus asa dari rahmat Allah,
Kerna DIA ada disisimu saat suka duka dikala ketiadaanku,
Yakinlah, apa yang DIA tetapkan itu yang terbaik buatmu,
Sayang rindu kamu kerana Allah.
Moga di kejauhan kita, didekatkan dengan ikatan ukhuwah,
Bersama untaian doa antara kita...
Terus kuat dan hebat untuk ISLAM""


"TERUS KUAT DAN HEBAT UNTUK ISLAM "

serius .  saya takut . saya takut kalau lah hanya kerana sekeping kelemahan yang ada pada saya , tak kiralah pada akademik , pada kecuaian , pada kelalaian dan pada kecundangan saya , saya bakal membantutkan kerja untuk ISLAM . sedangkan saya tahu kerja Islam itu tak pernah berhenti menjadi amanah dalam diri , cuma kerana ada 'sesuatu' , kerja tak boleh jalan . memang tak bolehlah macam tu ... pengkhianatan namanya =_= nauzubillah . semoga itu bukan kita . 


tapi.....


ujian Allah , siapa yang boleh tahu , siapa yang boleh jangka ? nope ! tak ada . ujian datang bertimpa-timpa , ujian datang menjelma tiba . sebab itu hadis Nabi ada sebut : "sabar itu ialah pada satu kebetulan pertama . "  sewaktu pertama-tama tiba ujian , bersabarlah . dan menangis ; itu bukan lemah  tapi salah satu cara untuk cari titik kesabaran , mungkin . 


saat ni ...
semua cakap soal ujian . yang diuji , seolah-olah dunia ini pergi daripada diri , hilang segala erti . yang melihat insan lain teruji , terus mengasingkan diri " alah ..ujian macam ni pun nak diratapi??"..
hanya yang teruji sahaja yang tahu , hebatnya kesabaran , manisnya perjuangan dengan ujian ..




ya , Allah tak uji hamba-Nya melainkan dengan kemampuan mereka . 
Allah , DIA lah yang terus-terusan dan sentiasa memahami siapa dan bagaimana hamba-Nya ,
Allah , DIA lah yang sentiasa bantu hamba-Nya keluarkan daripada gelap kepada cahaya,
Allah , DIA terlalu agung untuk diingkari ,
Allah , hanya DIA yang patut kita sembah , yang patut kita cinta berbanding cinta sekalian makhluk.
Allah , DIA cinta pada kalian , saya dan sekalian manusia .
Hanya DIA yang digantung pengharapan pada-Nya . 


seiringkan diri dengan taubat ,
selarikan diri dengan solat ,
lazimkan diri dengan doa ,
biasakan diri dengan harap .
semoga Allah redha .
takutkan Allah , makin dekat ....
insyaAllah!


""Allah , bantu kami! dan , terima kasih atas sahabat ini ! memang , aku juga bukan yang terbaik untuk dia , tapi izinkan aku bertaubat dan berkhidmat walau dengan secebis kata hati , kata doa ,dan kata-kata harapan padanya . semoga dia berbahagia . semoga mereka (sahabat-sahabatku ) sentiasa berbahagia . supaya aku juga , BAHAGIA ..amin!"












No comments:

Post a Comment