Sunday, October 16, 2016

#17 Pasti Kau Menangis Pilu

Sesekali ku teringatkanmu.
Mengingati pengorbananmu.
Betapa kau menyayangi.
Betapa kau cinta dan rindui kami.
Kau sering menangis untuk kami.
Kau sering berjuang untuk kami.
Mengingatimu membuat hatiku sayu.
Betapa kau menyintai kami.
Namun tak kuhargai segala jasamu...

Seringkali kau dihina.
Namun tak sekali kau jemu.
Kau tak mahu kami disiksa.
Walau kau sendiri disiksa.
Kau dipukul musuh, turut dicemuh.

namun tak kuhargai.
Andai dirimu kini berada di sisiku.
Pasti dikau menangis pilu.
Melihat diri ini.
Jauh darimu,
Tak hargaimu,
Melupakanmu..
Maafkan daku...

***
Aku insan berdosa,
Taubat pada malamnya namun berdosa pada siangnya.
Taubat pada siangnya namun berdosa pada malamnya.
Tapi tetap aku lihat dunia semakin tenat sedang aku semakin penat...
Pelihara daku ya Tuhan.. Jangan biar diri semakin lemah iman, kabur kebenaran, serabut pemikiran, resah perasaan.

Andai kesedihan dan kesunyian itu membawa aku kepadaMu,
Maka apa kelebihan kegembiraan dan berteman yang membuat aku jauh dan lalai?

Jatuhkan hati dan cintaku pada agama Islam setiap hari. Amin, ya Allah....
Allahummakhtim lana bihusnil khatimah.

No comments:

Post a Comment