Tuesday, May 28, 2013

Allah beri pada yang punya sedia

Bismillah.

Pernah tak , dalam hidup , suuusssaaahhh sangat nak dapatkan suatu yang kita impi , kita hajatkan . Ujian satu hal . Dalam pada kita usaha mendapatkan , ujian datang bertimpa-timpa . Susah , senang, suka, duka, pahit manis semua ada .

Maka carilah kekuatan. Kita punya kawan , kita punya saudara semuslim , kita punya adik beradik (maaf pada yang anak tunggal) , dan kita punya mak & ayah (maaf kepada yang telah kehilangan , Al-fatihah....) .. Dan , yang paaallliinggg paaallliiinngggg kita kena rapat rapat , dekat dekat ialah kita punya Allah swt . Di mana bila kita dekat , Allah swt semakin dekat , Bila kita jauh , DIA tak pernah pula menjauh . Sentiasa ada.

The only one that you have to remember is that HE is always there for you .

Mengambil ibrah daripada Sang Pencipta nyata lebih tenang , berbanding mencipta ibrah tanpa ada Tuhan untuk bergantung.  Kalau lah kita perasan bagus , sedarlah bahawasanya kebagusan itu daripada Allah , kalau kita perasan lemah dan tak berdaya serta malang berbanding manusia sekeliling , kadang-kadang ketika itu lah iman kita di tahap maksimum dan Allah swt nak kurniakan kelazatan iman . Dengan sebab , kita bersabar .


"Sesungguhnya aku bersaksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah , dan Nabi Muhammad saw itu pesuruh Allah " 
Bersyukurlah anda punya lafaz keramat ini sebagai pegangan hidup. Yakin dan teguh pada janji Allah . Sesiapa yang bersyukur , Allah tambah nikmat padanya , sesiapa yang kufur maka azab Allah itu sungguh pedih !

***
Kisah dua petani.
Dua petani meminta hujan.  Satu petani punya ladang untuk bersawah padi , seorang petani lagi ada tanah tandus , tidak sesuai untuk bercucuk tanam . Allah kurniakan pada salah seorang sahaja hujan antara mereka .

Kepada siapa hujan itu ?
Petani yang punya ladang untuk bersawah padi. Kenapa? Kerana dia punya persediaan, dan apabila Allah swt kurniakan hujan padanya , ada hasil yang dia dapat setelah hujan.

Right ? Got it ?

Allah tak beri kalau bukan lagi kesediaan kita . Maka dengan nama Allah swt , maka bersabarlah wahai hamba Allah . 



=D
So, begitulah .

P/s: bagi sesiapa yang memutarbelitkan post ini dengan perihal mencari pasangan , maka silakanlah . Dalam dunia remaja ni ramai sungguh terbuai terulit dengan cinta kan ? Okay lah , tanya pada diri "sudah bersediakah bercinta, dicinta dan mencinta? " Cinta seiring pengorbanan semestinya . Kalau belum sudi berkorban , bermakna anda belum sudi bercinta sebenarnya. Maka , bersabarlah , when the time is fated for you , it will definitely come . Its's all about faith~
Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment